...............................................................................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................................................................

H βαθμολογία σε περίοδο Covid-19 δίδεται μέσω e-mail ή σε κλειστό φάκελο, σύμφωνα με την εγκύκλιο.

  1. ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΜΕΜΟΝΩΜΕΝΩΝ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΩΝ

 1.Α) Διαχείριση παιδιού που εμφανίζει συμπτώματα συμβατά με λοίμωξη COVID-19:

  • · Εάν ένας μαθητής εμφανίσει έστω και ήπια συμπτώματα συμβατά με λοίμωξη COVID19 εκτός του χώρου του σχολείου, παραμένει στο σπίτι και ειδοποιείται το σχολείο με ευθύνη των γονέων/κηδεμόνων.
  • · Εάν ένας μαθητής εμφανίσει συμπτώματα συμβατά με λοίμωξη COVID-19 όταν είναι στο σχολείο, γίνονται τα παρακάτω:

 o Επικοινωνία με την οικογένεια για παραλαβή του παιδιού.

 o Απομόνωση του παιδιού σε προκαθορισμένο καλά αεριζόμενο χώρο, με επίβλεψη, μακριά από τα υπόλοιπα παιδιά και εφαρμογή απλής χειρουργικής μάσκας.

 o Εφαρμογή υγιεινής χεριών και αναπνευστικής υγιεινής από το παιδί και το/τα άτομο/α που το φροντίζουν.

o Χρήση εξοπλισμού ατομικής προστασίας από το προσωπικό (μάσκα, γάντια, και –σε περίπτωση κινδύνου εκτίναξης βιολογικών υγρών ή αναπνευστικών 2 εκκρίσεων– ποδιά αδιάβροχη και οφθαλμική προστασία με γυαλιά ή ασπίδα προσώπου).

o Επιμελής καθαρισμός του χώρου και εφαρμογή απολυμαντικού σε επιφάνειες μετά την αναχώρηση του παιδιού με χρήση εξοπλισμού ατομικής προστασίας.

  • · Γίνεται ιατρική αξιολόγηση με πρωτοβουλία των γονέων/κηδεμόνων και εφόσον, σύμφωνα με την κρίση του θεράποντος ιατρού, το παιδί χαρακτηριστεί ως ύποπτο για λοίμωξη COVID-19 χωρίς να υπάρχει εναλλακτική διάγνωση (βλ. Παράρτημα), θα πρέπει να γίνει κατά προτεραιότητα μοριακό διαγνωστικό τεστ.
  • · Εν αναμονή του αποτελέσματος, το παιδί παραμένει σε απομόνωση κατ’ οίκον (εφόσον κρίνεται από τον ιατρό ότι η κατάστασή του δεν απαιτεί νοσηλεία σε νοσοκομείο), σε καλά αεριζόμενο δωμάτιο, ενώ το σχολείο συνεχίζει κανονικά τη λειτουργία του (https://eody.gov.gr/neos-koronoios-covid-19-odigies-gia-frontidaypoptoy-kroysmatos-sto-spiti/

1.Β) Διαχείριση μέλους του προσωπικού που εμφανίζει συμπτώματα συμβατά με λοίμωξη COVID-19

  • · Εάν ένα μέλος του προσωπικού εμφανίσει συμπτώματα συμβατά με λοίμωξη COVID-19 εκτός του χώρου του σχολείου, παραμένει στο σπίτι και με ευθύνη του ειδοποιείται το σχολείο.
  • · Εάν ένα μέλος του προσωπικού εμφανίσει συμπτώματα συμβατά με λοίμωξη COVID-19 όταν είναι στο σχολείο, αποχωρεί από το χώρο του σχολείου μετά από συνεννόηση με τους υπεύθυνους. Αν χρειαστεί να περιμένει στο σχολείο για ένα μικρό χρονικό διάστημα, παραμένει σε απομόνωση στον καθορισμένο χώρο φορώντας απλή χειρουργική μάσκα και τηρώντας τις διαδικασίες που περιγράφονται στην ενότητα 1.Α για τους μαθητές.
  • · Γίνεται ιατρική αξιολόγηση με πρωτοβουλία του ίδιου και εφόσον, σύμφωνα με την κρίση του θεράποντος ιατρού, το μέλος του προσωπικού χαρακτηριστεί ως ύποπτο για λοίμωξη COVID-19 χωρίς να υπάρχει εναλλακτική διάγνωση (βλ. Παράρτημα), θα πρέπει να γίνει κατά προτεραιότητα μοριακό διαγνωστικό τεστ.
  • · Εν αναμονή του αποτελέσματος, το μέλος του προσωπικού παραμένει σε απομόνωση κατ’ οίκον (εφόσον κρίνεται από τον ιατρό ότι η κατάστασή του δεν απαιτεί νοσηλεία σε νοσοκομείο), σε καλά αεριζόμενο δωμάτιο, ενώ το σχολείο συνεχίζει κανονικά τη λειτουργία του (https://eody.gov.gr/neos-koronoios-covid19-odigies-gia-frontida-ypoptoy-kroysmatos-sto-spiti/). 1.Γ) Σε περίπτωση που το μοριακό τεστ για τον νέο κορωνοϊό είναι θετικό
  • · Γονέας/κηδεμόνας του μαθητή ή το μέλος του προσωπικού ενημερώνει άμεσα τον υπεύθυνο διαχείρισης COVID-19 της σχολικής μονάδας ή/και τον/την διευθυντής/τρια της σχολικής μονάδας. Ενημερώνει, επίσης, τους υπεύθυνους για εξωσχολικές δραστηριότητες, στις οποίες ενδεχομένως μετέχει ο μαθητής ή το μέλος του προσωπικού (πχ φροντιστήριο, ξένες γλώσσες, αθλητισμός κλπ). 3
  • · Ο υπεύθυνος διαχείρισης COVID-19 του σχολείου επικοινωνεί με τις οικογένειες των παιδιών, την οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης, τη Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας της οικείας Περιφερειακής Ενότητας. Οι ανωτέρω Διευθύνσεις επικοινωνούν με τον ΕΟΔΥ και την Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας, ως φορέα υπεύθυνου για την ιχνηλάτηση επαφών (προσωπικού και παιδιών κλπ).
  • · Γίνεται ενδελεχής καθαρισμός και τοπική εφαρμογή απολυμαντικού στις επιφάνειες των χώρων που κινήθηκε το κρούσμα.
  • · Όσον αφορά το άτομο με επιβεβαιωμένο COVID-19: o Το παιδί ή ο ενήλικας μπορεί να επιστρέψει στη σχολική μονάδα μετά την παρέλευση τουλάχιστον 10ημέρου από την έναρξη των συμπτωμάτων ΚΑΙ την πάροδο 24 ωρών από την πλήρη υποχώρηση του πυρετού (χωρίς τη λήψη αντιπυρετικών) και την ύφεση των συμπτωμάτων του (σε περίπτωση ασθενών με πολύ σοβαρή νόσο ή ανοσοκαταστολή μπορεί το διάστημα του 10ημέρου να είναι μεγαλύτερο, σύμφωνα με την γνώμη του θεράποντος ιατρού). o Για την επάνοδο στο σχολείο των επιβεβαιωμένων περιστατικών δεν απαιτείται η διενέργεια νέου τεστ.
  • · Όσον αφορά τις στενές επαφές του ατόμου με επιβεβαιωμένο COVID-19: o Αναγνώριση και καταγραφή των στενών επαφών του επιβεβαιωμένου κρούσματος από τον υπεύθυνο διαχείρισης COVID-19 του σχολείου. o Όλα τα άτομα που εμπίπτουν στην κατηγορία των στενών επαφών θα απομακρυνθούν από το σχολείο, με οδηγίες για στενή παρακολούθηση της υγείας τους και, εφόσον δεν εκδηλώσουν κάποιο σύμπτωμα συμβατό με COVID-19, θα επιστρέψουν μετά από 14 ημέρες από την τελευταία επαφή με το επιβεβαιωμένο περιστατικό. o Εάν κατά τη διάρκεια της 14ήμερης καραντίνας, άτομο που έχει θεωρηθεί στενή επαφή, εκδηλώσει συμπτώματα συμβατά με COVID-19, θα πρέπει να υποβληθεί σε εργαστηριακό έλεγχο.
  • § Εάν το μοριακό τεστ είναι θετικό: αντιμετωπίζεται ως επιβεβαιωμένο περιστατικό.
  • § Εάν το μοριακό τεστ είναι αρνητικό: παραμένει σε καραντίνα έως την ολοκλήρωση του 14ημέρου. o Δε συνιστάται καθολικός εργαστηριακός έλεγχος των ασυμπτωματικών στενών επαφών. o Εάν κατά τη διάρκεια της 14ήμερης καραντίνας, ασυμπτωματικό άτομο που έχει θεωρηθεί στενή επαφή, κάνει με δική του πρωτοβουλία ή για εξατομικευμένους λόγους εργαστηριακό έλεγχο, τότε:
  • § Εάν το μοριακό τεστ είναι θετικό: παραμένει σε κατ’ οίκον απομόνωση για 10 ημέρες από την ημέρα διενέργειας του τεστ (εφόσον παραμένει ασυμπτωματικό).
  • § Εάν το μοριακό τεστ είναι αρνητικό: παραμένει σε καραντίνα έως την ολοκλήρωση του 14ημέρου.
  • · Στην περίπτωση εκπαιδευτικού με θετικό τεστ που διδάσκει κυρίως σε ένα συγκεκριμένο τμήμα (π.χ. δάσκαλος Δημοτικού Σχολείου), οι μαθητές του τμήματος αυτού θα θεωρηθούν στενές επαφές (εφόσον, βέβαια, ο εκπαιδευτικός είχε παρουσία σε αυτό για τουλάχιστον 2 διδακτικές ώρες εντός των 48 ωρών πριν την 4 έναρξη των συμπτωμάτων (ή έως και 10 ημέρες μετά από αυτήν) – βλ. και Παράρτημα).
  • · Στην περίπτωση εκπαιδευτικού με θετικό τεστ ο οποίος/η οποία διδάσκει σε περισσότερα τμήματα ή έχει έρθει σε επαφή με περισσότερα άτομα, για τον προσδιορισμό των απαραίτητων μέτρων θα πρέπει να γίνεται ειδική κάθε φορά εκτίμηση κινδύνου για τυχόν στενές επαφές εντός 48 ωρών πριν την έναρξη των συμπτωμάτων (ή έως και 10 ημέρες μετά από αυτήν), λαμβάνοντας υπόψη τα εξής (βλ. και Παράρτημα): o τον αριθμό των διδακτικών ωρών που δίδαξε στο κάθε τμήμα, o τον τρόπο χρήσης μάσκας –από τον ίδιο και τους άλλους– κατά τις επαφές με άλλα άτομα, o τον τρόπο τήρησης αποστάσεων από τα άτομα με τα οποία ήρθε σε επαφή, o τη διάρκεια της επαφής με τα άτομα αυτά, κτλ.
  • · Επιπρόσθετα, η τυχόν απομάκρυνση παιδιών/ προσωπικού άλλων τμημάτων ή και ολόκληρου του σχολείου θα εξετάζεται κατά περίπτωση, ανάλογα με την εκτίμηση κινδύνου που θα προκύπτει κατά την διερεύνηση και ιχνηλάτηση των επαφών.
  • · Σε περίπτωση που το επιβεβαιωμένο κρούσμα (μαθητής ή μέλος του προσωπικού) χρησιμοποιεί σχολικό λεωφορείο, θα πρέπει να απομακρυνθούν από το σχολείο σύμφωνα με τα παραπάνω και οι στενές επαφές που είχε στο σχολικό λεωφορείο κατά τις 48 ώρες από την έναρξη των συμπτωμάτων (ή έως και 10 ημέρες μετά από αυτήν) – βλ. Παράρτημα. 1.Δ) Σε περίπτωση που το μοριακό τεστ για τον νέο κορωνοϊό είναι αρνητικό Το παιδί ή ο ενήλικας μπορεί να επιστρέψει στο σχολείο μετά την πάροδο τουλάχιστον 24 ωρών από την πλήρη υποχώρηση του πυρετού (χωρίς τη λήψη αντιπυρετικών) και την ύφεση των συμπτωμάτων του – καθώς αυτός είναι ο χρόνος επανόδου για τις συνήθεις ιογενείς λοιμώξεις του αναπνευστικού. 1.Ε) Εν αναμονή του αποτελέσματος του μοριακού τεστ
  • · Το ύποπτο περιστατικό παραμένει σε κατ’ οίκον απομόνωση (εφόσον έχει κριθεί από τον ιατρό ότι η κατάστασή του δεν απαιτεί νοσηλεία σε νοσοκομείο) έως την έκδοση του αποτελέσματος και η περαιτέρω διαχείριση θα γίνει ανάλογα με το αποτέλεσμα.
  • · Οι στενές επαφές του ύποπτου περιστατικού προσέρχονται κανονικά στο σχολείο με οδηγία για στενή παρακολούθηση της υγείας τους. 1.Στ) Σε περίπτωση ύποπτου περιστατικού που δεν έχει υποβληθεί σε μοριακό τεστ
  • · Τo παιδί ή ο ενήλικας που είναι ύποπτο κρούσμα COVID-19 (βλ. Παράρτημα) και, για οποιοδήποτε λόγο, δεν έχει υποβληθεί σε έλεγχο με μοριακό τεστ μπορεί να επιστρέψει στο σχολείο 10 ημέρες μετά την έναρξη των συμπτωμάτων και την πάροδο τουλάχιστον 24 ωρών από την πλήρη υποχώρηση του πυρετού (χωρίς τη λήψη αντιπυρετικών) και την ύφεση των συμπτωμάτων του ΕΚΤΟΣ ΕΑΝ α/ υπάρχει εναλλακτική διάγνωση ΚΑΙ β/ δεν έχει επιδημιολογική σύνδεση με ύποπτο ή επιβεβαιωμένο περιστατικό COVID-19. 5
  • · Εάν πληρούνται και οι δύο παραπάνω προϋποθέσεις α/ και β/, η επιστροφή στο σχολείο μπορεί να γίνει μετά την πάροδο τουλάχιστον 24 ωρών από την πλήρη υποχώρηση του πυρετού (χωρίς τη λήψη αντιπυρετικών) και την ύφεση των συμπτωμάτων του (τον χρόνο επανόδου για τις συνήθεις ιογενείς λοιμώξεις του αναπνευστικού).
  1. ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΔΥΟ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΜΕΝΩΝ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΩΝ ΠΟΥ ΔΙΑΓΝΩΣΤΗΚΑΝ ΣΕ ΔΙΑΣΤΗΜΑ 14 ΗΜΕΡΩΝ

Εφαρμόζονται οι οδηγίες όπως σε αντιμετώπιση μεμονωμένου κρούσματος. ΚΑΙ Γίνεται επικοινωνία και συνεργασία του υπεύθυνου διαχείρισης COVID-19 του σχολείου με την οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης, τη Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας της οικείας Περιφερειακής Ενότητας.

Οι ανωτέρω Διευθύνσεις επικοινωνούν με τον ΕΟΔΥ και την Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας, ως φορέα υπεύθυνου για την ιχνηλάτηση επαφών.

Εάν δεν υπάρχει επιδημιολογική συσχέτιση:

Συνιστάται συνέχιση των καθημερινών σχολικών δραστηριοτήτων με συνέπεια στη συστηματική εφαρμογή των μέτρων.

 Εάν υπάρχει επιδημιολογική συσχέτιση (χωρίς τα δύο κρούσματα να έχουν οικογενειακή σχέση ή στενή επαφή μεταξύ τους εκτός της σχολικής μονάδας):

  • • Ενημέρωση/ευαισθητοποίηση σχολικής κοινότητας από τον υπεύθυνο διαχείρισης COVID-19 για εγρήγορση και έγκαιρη αναγνώριση ύποπτων περιστατικών
  • • Ενίσχυση μέτρων στο σχολικό περιβάλλον: o τήρηση αποστάσεων o ορθή χρήση μάσκας o υγιεινή χεριών o αναπνευστική υγιεινή o καθαριότητα περιβάλλοντος
  • • Εκτίμηση κινδύνου και σύσταση για εργαστηριακό έλεγχο των στενών επαφών στο σχολείο.
  • • Ανάλογα με τα αποτελέσματα της επιδημιολογικής διερεύνησης και την εκτίμηση κινδύνου, θα αποφασιστεί το εύρος της εφαρμογής εργαστηριακού ελέγχου και των μέτρων διακοπής λειτουργίας της εκπαιδευτικής μονάδας (τμήμα κρουσμάτων, άλλο τμήμα, περισσότερα τμήματα).

 6 3. ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΡΙΩΝ Ή ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΩΝ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΜΕΝΩΝ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΩΝ ΠΟΥ ΔΙΑΓΝΩΣΤΗΚΑΝ ΣΕ ΔΙΑΣΤΗΜΑ 14 ΗΜΕΡΩΝ

 Άμεση επικοινωνία του υπεύθυνου διαχείρισης COVID-19 του σχολείου με με τις οικογένειες των παιδιών, την οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης, τη Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας της οικείας Περιφερειακής Ενότητας.

Οι ανωτέρω Διευθύνσεις επικοινωνούν με τον ΕΟΔΥ και την Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας, ως φορέα υπεύθυνου για την ιχνηλάτηση επαφών.

 Ορισμός συρροής κρουσμάτων σε σχολείο

 Τουλάχιστον 3 εργαστηριακά επιβεβαιωμένα κρούσματα με συμπτωματική ή ασυμπτωματική λοίμωξη, σε διάστημα 14 ημερών, μεταξύ μελών του ίδιου σχολικού περιβάλλοντος, που δεν έχουν οικογενειακή σχέση και δεν υπάρχει μεταξύ τους στενή επαφή εκτός της συγκεκριμένης σχολικής μονάδας.

 Ανάλογα με τα αποτελέσματα της επιδημιολογικής διερεύνησης και την εκτίμηση κινδύνου, θα αποφασιστεί το εύρος της εφαρμογής εργαστηριακού ελέγχου και των μέτρων διακοπής λειτουργίας της εκπαιδευτικής μονάδας (τμήματα κρουσμάτων, άλλο τμήμα, περισσότερα τμήματα).

  1. ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΛΗΨΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΚΟΠΗ ΤΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΜΗΜΑΤΩΝ Ή ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΛΟΓΩ ΚΡΟΥΣΜΑΤΩΝ COVID-19

 Η απόφαση για τη διακοπή της λειτουργίας Τμημάτων Σχολικής Μονάδας ή ολόκληρης της Σχολικής Μονάδας λαμβάνεται από τον Διευθυντή Α΄βάθμιας ή Β΄βάθμιας Εκπαίδευσης, μετά από γνώμη του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας της οικείας Περιφερειακής Ενότητας ή του αντικαταστάτη του (ως συνημμένο 1). Για τη σχετική γνώμη και απόφαση λαμβάνονται υπόψη οι παραπάνω οδηγίες, καθώς και τα τοπικά επιδημιολογικά και κοινωνικά δεδομένα.

Εφόσον καταγράφεται τουλάχιστον ένα επιβεβαιωμένο περιστατικό COVID-19 είτε σε μαθητή είτε σε μέλος του εκπαιδευτικού ή άλλου προσωπικού, ο Διευθυντής της Σχολικής Μονάδας ενημερώνει

 α/ τον Διευθυντή της οικείας Α΄βάθμιας ή Β΄βάθμιας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης,

 β/ τον Προϊστάμενο της Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας της οικείας Περιφερειακής Ενότητας ή τον αντικαταστάτη του

 και γ/ τον ΕΟΔΥ. Εφόσον αποφασιστεί η διακοπή της λειτουργίας Τμήματος ή Τμημάτων του σχολείου ή όλης της Σχολικής Μονάδας, ενημερώνεται ο Διευθυντής της Σχολικής Μονάδας και με την ευθύνη του οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές και οι γονείς.

Επίσης, με την ευθύνη του Διευθυντή της Σχολικής Μονάδας, καταχωρείται στη βάση δεδομένων του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου η πληροφορία για τη διακοπή αυτή.

 7 ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Συμπτώματα συμβατά με λοίμωξη COVID-19

Τα συχνότερα συμπτώματα της λοίμωξης COVID-19 στα παιδιά είναι:

  • · πυρετός
  • · βήχας

Άλλα συμπτώματα που μπορεί να εμφανιστούν είναι:

  • · δυσκολία στην αναπνοή, δύσπνοια
  • · μυαλγίες
  • · ρίγος
  • · πονοκέφαλος
  • · καταβολή δυνάμεων
  • · δυσκαταποσία
  • · απώλεια γεύσης ή/και οσμής
  • · ναυτία / έμετος
  • · κοιλιακός πόνος, διαρροϊκές κενώσεις Κλινικά κριτήρια χαρακτηρισμού παιδιού ως ύποπτου κρούσματος COVID-19

Ένα τουλάχιστον από τα παρακάτω συμπτώματα: - πυρετός (Θ > 37,5o C) με ή χωρίς συνοδά συμπτώματα - βήχας - δύσπνοια - ανοσμία/αγευσία με αιφνίδια έναρξη - γαστρεντερικά συμπτώματα (διάρροια, έμετος, κοιλιακός πόνος) ΚΑΙ απουσία εναλλακτικής διάγνωσης Περίοδος μεταδοτικότητας

  • · Ένα άτομο θεωρείται μεταδοτικό 48 ώρες πριν την έναρξη των συμπτωμάτων του έως και τη λήξη της περιόδου απομόνωσής του, δηλ. 10 ημέρες μετά την έναρξη των συμπτωμάτων ΚΑΙ τουλάχιστον 24 ώρες από την πλήρη υποχώρηση του πυρετού (χωρίς τη λήψη αντιπυρετικών) και την ύφεση των συμπτωμάτων (σε περίπτωση ασθενών με πολύ σοβαρή νόσο ή ανοσοκαταστολή μπορεί το διάστημα των 10 ημερών να είναι μεγαλύτερο, σύμφωνα με την γνώμη του θεράποντος ιατρού).
  • · Ασυμπτωματικό άτομο με θετικό μοριακό τεστ θεωρείται μεταδοτικό, 48 ώρες πριν έως και 10 ημέρες μετά την ημερομηνία διενέργειας του τεστ. Ορισμός στενής επαφής στη σχολική μονάδα Στενές επαφές επιβεβαιωμένου κρούσματος λοίμωξης COVID-19 θεωρούνται:
  • · Οι μαθητές που ανήκουν στο ίδιο τμήμα με μαθητή που είναι επιβεβαιωμένο κρούσμα COVID-19 και συνυπήρξαν μαζί του στη σχολική τάξη κατά το 48ωρο πριν την έναρξη των συμπτωμάτων του (ή έως και 10 ημέρες μετά από αυτήν). με ή χωρίς πυρετό 8
  • · Οι μαθητές που στο τμήμα τους δίδαξε συστηματικά εκπαιδευτικός που είναι επιβεβαιωμένο κρούσμα COVID-19 κατά το 48ωρο πριν την έναρξη των συμπτωμάτων του (ή έως και 10 ημέρες μετά από αυτήν). [«δίδαξε συστηματικά»: δίδαξε τουλάχιστον 2 διδακτικές ώρες μέσα στο διάστημα του 48ωρου πριν την έναρξη των συμπτωμάτων (ή έως και 10 ημέρες μετά από αυτήν)]
  • · Άτομο (μαθητής ή ενήλικας) που είχε επαφή πρόσωπο-με-πρόσωπο με επιβεβαιωμένο κρούσμα COVID-19 κατά το 48ωρο πριν την έναρξη των συμπτωμάτων του (ή έως και 10 ημέρες μετά από αυτήν) σε απόσταση < 1.5 μέτρο, για χρονικό διάστημα ≥ 15 λεπτά και χωρίς σωστή χρήση μάσκας εκ μέρους ενός από τους δυο (ή εκ μέρους και των δύο).
  • · Άτομο που είχε άμεση σωματική επαφή με επιβεβαιωμένο κρούσμα COVID-19 (με ή χωρίς συμπτώματα) κατά την περίοδο μεταδοτικότητας.
  • · Άτομο που είχε επαφή με αναπνευστικές ή άλλες σωματικές εκκρίσεις επιβεβαιωμένου κρούσματος COVID-19 (με ή χωρίς συμπτώματα) κατά την περίοδο μεταδοτικότητας χωρίς να έχουν ληφθεί τα απαραίτητα μέτρα προφύλαξης.
  • · Στενή επαφή επιβεβαιωμένου κρούσματος (μαθητή ή μέλους του προσωπικού) που χρησιμοποιεί σχολικό λεωφορείο: α/ εάν το κρούσμα έκανε σωστή χρήση μάσκας στις διαδρομές που μετείχε και έγιναν κατά τις 48 ώρες πριν την έναρξη των συμπτωμάτων (ή έως και 10 ημέρες μετά από αυτήν), στενή επαφή –υπό τυπικές συνθήκες– θεωρείται κάθε άτομο που σε κάποια διαδρομή εντός αυτού του χρονικού διαστήματος καθόταν σε διπλανή θέση ή στην αντίστοιχη θέση της μπροστινής ή πίσω σειράς από τη θέση του επιβεβαιωμένου κρούσματος, β/ εάν το κρούσμα δεν έκανε σωστή χρήση μάσκας στις διαδρομές που μετείχε και έγιναν κατά τις 48 ώρες πριν την έναρξη των συμπτωμάτων (ή έως και 10 ημέρες μετά από αυτήν), θα πρέπει να γίνει ειδική εκτίμηση κινδύνου για να οριστούν οι στενές επαφές.

Απαραίτητα δικαιολογητικά για την έγκριση, «παράλληλης στήριξης-συνεκπαίδευσης» μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, είναι τα παρακάτω:

  1. Αίτηση του/της κηδεμόνα, που υποβάλλεται στη σχολική μονάδα που πρόκειται να φοιτήσει ο/η μαθητής/τρια κατά το διδακτικό έτος 2021-22, αφού ολοκληρωθεί η διαδικασία εγγραφής του σε αυτήν. Τα αιτήματα υποβάλλονται τις μέρες λειτουργίας των σχολικών μονάδων συνήθως μέχρι 20 Οκτώβρη(ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ 1).

Συγκεκριμένα τα αιτήματα υποβάλλονται στις σχολικές μονάδες φοίτησης των μαθητών/τριών, Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης, μέχρι 20 Ιούνη και εκ νέου μέχρι 20 Οκτώβρη.

Επισήμανση 1: Δεν εγκρίνονται αιτήματα που αφορούν στον ίδιο μαθητή/τρια για περισσότερες στηρίξεις της μίας, της παρούσας εγκυκλίου, για το ίδιο σχολ. έτος.

  1. Γνωμάτευση του οικείου ΚΕΣΥ ή της ΔΕΔΑ της οικείας Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης σε ισχύ και καλύπτει το διδακτικό έτος 2021-2022, η οποία προσκομίζεται με την ανωτέρω αίτηση και η οποία εισηγείται-προτείνει παράλληλη στήριξη-συνεκπαίδευση του/της μαθητή/τριας και καθορίζει τις αναγκαίες ώρες αυτής.
  2. Ανανέωση του τμήματος της ισχύουσας γνωμάτευσης που καλύπτει το διδακτικό έτος 2021-2022 που αφορά στην εισήγηση – πρόταση για παράλληλη στήριξη-συνεκπαίδευση από το οικείο ΚΕΣΥ ή τη ΔΕΔΑ, κατόπιν αίτησης του γονέα/κηδεμόνα (δια του εντύπου αίτησης-ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ 1), το οποίο εισηγείται αναλόγως (θετικά ή αρνητικά) και καθορίζει τις αναγκαίες ώρες για την παράλληλη στήριξη-συνεκπαίδευση του/της μαθητή/μαθήτριας (ισχύει μόνο στην περίπτωση αιτήματος για ανανέωση της παράλληλης στήριξης).
  3. Βεβαίωση φοίτησης του μαθητή/μαθήτριας, στην οποία αναγράφεται η τάξη στην οποία θα φοιτήσει ο/η μαθητής/τρια το Σεπτέμβριο του 2021, η οποία συμπεριλαμβάνεται στο διαβιβαστικό του/της Διευθυντή/ντριας της σχολικής μονάδας προς την οικεία Δ/νση Εκπ/σης. (ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ 2).
  4. Παιδαγωγική έκθεση αξιολόγησης για τον/την μαθητή/τρια, είτε υλοποιήθηκε η παράλληλη στήριξη κατά το προηγούμενο σχολικό έτος είτε όχι σύμφωνα με τα όσα ορίζονται ανωτέρω.
  5. Ο συνημμένος (ΠΙΝΑΚΑΣ 1), συμπληρωμένος με όλα τα ζητούμενα στοιχεία στα σχετικά πεδία για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (συμπληρώνεται από τις Δ/νσεις Εκπ/σης, ΚΕΣΥ, Περιφ. Δ/νσεις Εκπ/σης κατά περίπτωση).
 

Σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 6 του ν.3699/2008 (Α΄ 199), όπως τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε με την παρ.16 του άρθ. 28 του ν. 4186/2013 (Α΄/193):

«2.Μαθητές που δεν αυτοεξυπηρετούνται φοιτούν ή σε αυτοτελείς ΣΜΕΑΕ ή σε σχολεία της γενικής εκπαίδευσης ή σε ΤΕ με την ανάλογη στήριξη και την παρουσία Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ), ανάλογα με το είδος της αναπηρίας τους και τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που απορρέουν από αυτή

Η δυνατότητα στήριξης μαθητών του προηγούμενου εδαφίου μπορεί να αφορά και σε σχολικό νοσηλευτή κατόπιν γνωμάτευσης δημόσιου νοσοκομείου.»

Β.1.1 Απαραίτητα δικαιολογητικά για ΕΒΠ

Απαραίτητα δικαιολογητικά για την έγκριση υποστήριξης μαθητή/τριας από ΕΒΠ είναι τα παρακάτω:

  1. Αίτηση κηδεμόναπου υποβάλλεται στον/στην Διευθυντή/ντρια, Προϊστάμενο/η της σχολικής μονάδας που πρόκειται να φοιτήσει ο/η μαθητής/τρια κατά το σχολ. έτος 2021-2022, (ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ 1) μέχρι και την Τρίτη 30 Ιουνίου 2021 και εκ νέου από την 1η/09/2021 και μετά.
    Επισήμανση 1: Δεν εγκρίνονται αιτήματα που αφορούν στον ίδιο μαθητή/τρια για περισσότερες στηρίξεις της μίας, της παρούσας εγκυκλίου, για το ίδιο σχολ. έτος.
  2. Γνωμάτευση-εισήγηση του οικείου ΚΕΣΥσε ισχύ και καλύπτει το διδακτικό έτος 2021-2022, η οποία προσκομίζεται με την ανωτέρω αίτηση και στην οποία τεκμηριώνεται η αναγκαιότητα υποστήριξης από ΕΒΠ.
  3. Στην περίπτωση που ο/η μαθητής/τρια έχει λάβει έγκριση για υποστήριξη από ΕΒΠ κατά το παρελθόνμε γνωμάτευση –εισήγηση από ΚΕΣΥ ή ΔΕΔΑ που βρίσκεται ακόμα σε ισχύ, τότε η έγκριση παρέχεται κατόπιν ανανέωσης της εισήγησης για την αναγκαιότητα από το ΚΕΣΥ ή την ΔΕΔΑ.
  4. Βεβαίωση φοίτησης του/της μαθητή/τριας, στην οποία αναγράφεται η τάξη στην οποία θα φοιτήσει ο μαθητής τον Σεπτέμβριο του 2021, η οποία συμπεριλαμβάνεται στο διαβιβαστικό του/της Διευθυντή/ ντριας της σχολικής μονάδας (ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ 2) προς την οικεία Δ/νση Εκπ/σης.
  5. Πίνακας, αντιστοίχως συμπληρωμένος στα σχετικά πεδία για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (ΠΙΝΑΚΑΣ 2), που αφορά την υποστήριξη μαθητών/τριών από ΕΒΠ.

Απαραίτητα δικαιολογητικά για Σχολικό Νοσηλευτή

Απαραίτητα δικαιολογητικά για την έγκριση υποστήριξης μαθητή/τριας από Σχολικό Νοσηλευτή είναι τα παρακάτω:

  1. Αίτηση κηδεμόνα που υποβάλλεται στον/στην Διευθυντή/ντρια, Προϊστάμενο/η της σχολικής μονάδας που πρόκειται να φοιτήσει ο/η μαθητής/τρια κατά το σχολ. έτος 2021-2022, (ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ 1) έως και την Τρίτη 30 Ιουνίου 2021.

Επισήμανση 1: Δεν εγκρίνονται αιτήματα που αφορούν στον ίδιο μαθητή/τρια για περισσότερες στηρίξεις της μίας, της παρούσας εγκυκλίου, για το ίδιο σχολ. έτος.

  1. Πρωτότυπη γνωμάτευση/βεβαίωση Δημοσίου Νοσοκομείου στην οποία να περιγράφεται με σαφήνεια η αναγκαιότητα υποστήριξης από Σχολικό Νοσηλευτή, εκδοθείσας εντός εξαμήνου από την ημερομηνία αίτησης του κηδεμόνα και η οποία φέρει σφραγίδα από Διευθυντή/ντρια Κλινικής του Εθνικού Συστήματος Υγείας (Ε.Σ.Υ.). ή Πανεπιστημιακής Κλινικής. Η γνωμάτευση/ βεβαίωση του Δημόσιου Νοσοκομείου υποχρεωτικά φέρει πρωτόκολλο, ημερομηνία και ευδιάκριτη σφραγίδα (στρογγυλή) και προσκομίζεται μαζί με την αίτηση του κηδεμόνα.
  2. Βεβαίωση φοίτησης του/της μαθητή/τριας, στην οποία αναγράφεται η τάξη στην οποία θα φοιτήσει ο μαθητής τον Σεπτέμβριο του 2021, η οποία συμπεριλαμβάνεται στο διαβιβαστικό του/της Δ/ντή/ ντριας της σχολικής μονάδας (ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ 2) προς την οικεία Δ/νση Εκπ/σης.
  3. Πίνακας, αντιστοίχως συμπληρωμένος στα σχετικά πεδία για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (ΠΙΝΑΚΑΣ 3), που αφορά την υποστήριξη μαθητών/τριών από Σχολικό Νοσηλευτή.

Β.2.2 Διαδικασία διαβίβασης αιτημάτων στήριξης από Σχολικό Νοσηλευτή

♦ Oι Διευθυντές/ντριες, Προϊστάμενοι/ες των σχολικών μονάδων, αφού διαπιστώσουν την εγκυρότητα και την ορθότητα των αιτημάτων και επιβεβαιώσουν ότι όλα τα πεδία της αίτησης είναι συμπληρωμένα, διαβιβάζουν με εμπιστευτικό πρωτόκολλο στην οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης έως και την Τρίτη 30 Ιουνίου 2021 την αίτηση του γονέα (ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ 1) με διαβιβαστικό (ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ 2) και τη γνωμάτευση Δημόσιου Νοσοκομείου.

 

Το κυλικείο θα λειτουργήσει κανονικά σύμφωνα με τις οδηγίες της από 3-9-2020 εισήγησης της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας Δημόσιας Υγείας.

Τα προιόντα θα είναι συσκευασμένα ή θα έχουν ετοιμαστεί από το κυλικείο σε ατομικές συσκευασίες που προστατεύονται από κατάλληλο υλικό.

Αν το παιδί νιώθει δυσφορία, θα μπορεί να κατεβάζει για λίγο τη μάσκα του στην τάξη για να παίρνει μερικές ανάσες. Επίσης, θα μπορεί να βγαίνει από την αίθουσα για λίγο, ώστε να πάρει μερικές ανάσες «φρέσκου αέρα».

Αυτό επιτέπεται μόνο για σοβαρούς λόγους και αφού προσκομίσει στη Διεύθυνση του σχολείου χαρτί από υπεύθυνο γιατρό. Είναι αυτό για την προστασία όλων μας να φοράμε μάσκα, παιδιά, εκπαιδευτικοί και κάθε άτομο που γθα κάποιο σοβαρό λόγο θα πρέπει να βρεθεί στο χώρο του σχολείου.

 Για όσο διάστημα υπάρχει η πανδημία του Covid-19, δε θα μοιράζονται στα παιδιά φωτοτυπίες.

Θα γίνεται αυτοδιόρθωση μέσα στην τάξη.

Δεν επιτρέπονται προσωπικοί εορτασμοί εν μέσω πανδημίας στον χώρο του σχολείου και κατά συνέπεια ούτε κεράσματα και μοίρασμα τροφής που έρχεται από το σπίτι των παιδιών.

 

Το ολοήμερο θα λειτουργήσει εφόσον συμπληρωθεί ο απαιτούμενος αριθμός εκπαιδευτικών και οι γονείς θα ενημερωθούν με νεότερη ανακοίνωση.

Συμπληρώνετε το έγγραφο "Έντυπο γονικής συγκατάθεσης για ανάρτηση φωτογραφιών ή βίντεο στην σχολική ιστοσελίδα του 1ου ΔΣ Καματερού" για να δηλώσετε την επιθυμία σας όσον αφορά την ανάρτηση οπτικοακουστικού υλικού στο οποίο συμμετέχει το παιδί σας.

Τα όρια της Σχολικής Περιφέρειας του 1ου ΔΣ Καματερού, φαίνονται στον παρακάτω χάρτη. Για τα όρια των υπολοίπων σχολείων του Καματερού, πατήστε εδώ.

Οι βαθμοί των τριμήνων θα δοθούν.....

Η ενημέρωση γονέων πραγματοποιείται κάθε ...

Οι γονείs/κnδεμόνεs υποβάλλουν αίτηση μετεγγραφής στον Διευθυντή/ντρια ή στον Προϊστάμενο/νη του σχολείου.

Μετεγγραφέs μαθητών/τριών από σχολείο σε σχολείο μπορεί να γίνουν εφόσον συντρέχουν οι ακόλουθοι λόγοι:

α) Μετοίκηση της οικογένειας του μαθητή/τριας

β) Φοίτηση μαθητή/τριας σε σχολείο το οποίο δεν έχει σκολική περιφέρεια

γ) Μετακινηση μαθnτή/τριας από μονοθέσιο, διθέσιο και τριθέσιο σε πολυθέσιο σχολείο, εφόσον οι γονεis / κnδεμόνεs του επιθυμούν τη μετακίνηοη αυτή

Mετεγγραφέs μαθητών/τριών από σχολείο σε σχολείο μπορεί να γiνoυν χω

ρίς αίτηση των γονέων/κηδεμόνων με απόφαση του οικείου Διευθυντή/τριας Πρ/θμιας Εκπ/σns εφόσον:

α) Το σχολείο που εΙναι εγγεγραμμέvοs ο μαθητής/ρια καταργεΙται ή συγχωνεύεται

β) Ιδρύεται νέο σχολείο στην περιοχή της μόνιμns κατοικίας του μαθnτή/τριας

γ) Συντρέχουν έκτακτοι λόγοι, όπωs υπέρβαση του προβλεπόμενου αριθμού μαθnτών/τριών ανά τμήμα και αδυναμία λειτουργίας νέου τμήματος στο σχολείο.

Γίνεται με κριτήρια που ορίζονται από το Σύλλογο Διδασκόντων, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαίτερότητες της σχολικής μονάδας.
  1. Αίτηση-Υπεύθυνη Δήλωση εγγραφής στο σχολείο (παρέχεται από το σχολείο)
  2. Έγγραφο από το οποίο αποδεικνύεται η διεύθυνση κατοικίας
  3. Το Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή/τρίας (ΑΔΥΜ). Δίδεται από το σχολείο και επιστρέφεται συμπληρωμένο και υπογεγραμμένο από Παιδίατρο. Απαραίτητο για τη συμμετοχή των μαθητών/τριών στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής.Έχει 3ετής ισχύ. Συνεπώς κατατείθεται 2φορές, στην Α'  & στην Δ'  Δημοτικού.
  4. Το Βιβλιάριο Υγείας ή άλλο στοιχείο από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια
  5. Βεβαίωση φοίτησης από το Νηπιαγωγείο (για τους μαθητές που εγγράφονται στην Α΄ Δημοτικού)
  6. Πιστοποιητικό γέννησης ( αναζητείται από το Δ/ντη υπηρεσιακά)
  7. Για τους μαθητές/τριες ημεδαπούς ή αλλοδαπούς που προέρχονται από σχολεία του εξωτερικού, απαιτείται Ληξιαρχική Πράξη Γέννησης ή ομοειδές πιστοποιητικό επίσημα μεταφρασμένο.
  8. Για περιπτώσεις μαθητών/τριών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που φοιτούν σε Νηπιαγωγείο και Δημοτικό, προσκομίζεται, εφόσον υπάρχει, Έκθεση Αξιολόγησης - Γνωμάτευση από κέντρο Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (Κ.Ε.Σ.Υ.) ή δημόσιο Ιατροπαιδαγωγικό Κέντρο ή Κέντρο Κοινωνικής Ψυχικής Υγιεινής.
Απευθυνόμαστε στο διευθυντή του κοντινότερου σχολείου της  κατοικίας ή επικοινωνούμε με την οικεία Δ/νση Α/θμιας Εκπ/σης.
Όταν έχει συμπληρωθεί ο επιτρεπόμενος αριθμός μαθητών/μαθητριών ανά τάξη στο σχολείο που ανήκει ο μαθητής, τότε ο μαθητής μετακινείται με απόφαση της Δ/νσης Πρ/θμιας Εκπ/σης σε άλλο (όμορο) σχολείο όπου υπάρχει κενή θέση.
Η φοίτηση στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση είναι υποχρεωτική και σε περίπτωση που ο γονιός / κηδεμόνας αμελεί την εγγραφή μαθητή στο σχολείο, υποπίπτει σε σοβαρό αδίκημα.
Οι εγγραφές στο Δημοτικό πραγματοποιούνται από την 1η έως τις 20 Μαΐου του προηγούμενου της εγγραφής σχολικού έτους.